maandag 26 mei 2014

Jungle trend en het verhaal achter je product...


Het thema is alweer een tijdje aan de gang: "Afrika en jungle".
Steeds regelmatiger kom je het tegen in winkels gericht op verschillende doelgroepen.
Een korte impressie hiervan gespot in de Amsterdamse straten.


De Bijenkorf
C&A



















De Bijenkorf en C&A, recht tegenover elkaar op het Damrak, gepositioneerd in  verschillende afzetsegmenten. Met ieder een eigen invulling van het Afrikathema. De Bijenkorf is immers meer gericht op een upmarket doelgroep en C&A geeft invulling voor de mainstream consument.
Wat biedt Amsterdam eigenlijk vanuit de sierteelt met deze trend?



The Wunderkammer




















Laten we eens kijken bij The Wunderkammer in de Kerkstraat.
De Wunderkammer is een one week shop met het oog op flowers en design.
En ja, we zien Afrika en jungle! Een heel fraaie invulling ervan trouwens. Vooral gericht op een doelgroep die wat meer te besteden heeft.


         


Trends, thema's, feestdagen, allerlei momenten in het jaar, ze kunnen verschillen per afzetland. Maar sommige thema's worden breed opgepakt en die bieden extra kansen voor je kwekerij. In het geval van The Wunderkammer is de Afrika trend met fraai, passend assortiment vormgegeven.
Het is geen toeval dat The Wunderkammer pop up stores met wisselende thema's in allerlei Europese steden heeft.
En dat levert ideeën op en het biedt aanschafsuggesties.




Aanschafsuggesties, daar gaat het om.
Kom dus met aanschafsuggesties vanuit je eigen kwekerij, bijvoorbeeld door in te haken op een trend. Stem je ideeën af met je exporteur en besteed aandacht aan zijn feed back. Zo kom je gezamenlijk aan de goede invulling, passend bij de afzetmarkt en het afzetsegment waarop je actief bent. Je laat daarmee zien dat je de thematiek in de afzetmarkt volgt en erop inhaakt. Daarmee vergroot je afzetkansen.
Twee suggesties, passend in de jungletrend?

Jemi Warmoesstraat



Ik weet zeker dat de vertaalslag vanuit je kwekerij te maken is naar geschikte handel die past in jouw afzetsegment. Toegevoegde waarde begint bij het ontwikkelen van een verhaal achter je product.
Ga op marktbezoek, je hoeft niet eens ver weg!
Kijk eens gericht rond en kom vanuit je winkelbezoek met assortimentssuggesties. Je kunt daarmee gewoon slim inhaken op een bestaande trend die in veel landen kansen biedt.

Gerda's Runstraat




Geen opmerkingen:

Een reactie posten