Market&Grow bezoekt regelmatig ketens in binnen - en buitenland |
Het
was een bijzonder jaar, 2018!
Market&Grow ging het vijfde jaar in met ontwikkelen
van marketingstrategieën voor kwekerijbedrijven.
En met specifieke coaching bij
de uitvoer van deze strategie. Met een gerichte aanpak de keten in en met focus
op exporteurs, eindklanten en de consument.
Market&Grow deed marktonderzoek
en signaleerde trends en afzetkansen samen met kwekers en hun afnemers. Market&Grow
adviseerde kwekers in hun specifieke aanpak richting de klant. Want goede klantaanpak bij de juiste afnemers, daar draait
het om.
Doorzie je markt en groei, zoals altijd, met eigen beproefde Market&Grow methodes.
Tijd om terug te kijken naar wat Bauke Kramer hierover vertelt in onderstaande
quotes.
Herkent je klant je kernwaarden? |
Positioneren vanuit je eigen
kernwaarden.
Meer groen en duurzaamheid, in hotels bijvoorbeeld |
Trends, duurzaamheid en het managen
van verwachtingen.
Behalve de eerste vereiste van goede kwaliteit zijn er heel veel facetten aan je eindproduct. Hoe en waar wordt het uiteindelijk gepresenteerd en verkocht? Bij welke eindklanten kun je de beste kansen pakken? Extra kansen pak je als je product in een bepaalde sfeer of setting terecht komt. Een sfeer of setting die door gerichte samenwerking met je exporteur en je eindklant ontstaat. Dan ben je gezamenlijk bezig richting de winkelvloer. Welke aanschafsuggesties geeft bijvoorbeeld het tuincentrum of de bloemist? En hoe kun je het beste digitale promotie combineren met de activiteiten op de winkelvloer? Daarin kun je vanuit de kwekerij heel gericht meedenken. Zodat je opvalt. Zodat de consument extra gemotiveerd wordt om juist jouw product te kopen.”
Zorg voor onderscheid. In de afzetmarkt en door je klantaanpak.
Bauke: “Mijn ervaring is, dat het kwekers steeds duidelijker wordt onderscheidend te moeten zijn ten opzichte van anderen. En dat je als kweker moet weten wat je klant wil en waar kansrijke klanten zitten. Gericht marktonderzoek vanuit je kwekerij, kan enorm helpen om te komen tot een aanpak die je rendement verder verbetert. Je bouwt dan aan een eigen marketingaanpak die 1 op 1 past bij de wensen van de afnemer. Een aanpak die veel verder gaat dan het bieden van goed product.”
Bauke: “Mijn ervaring is, dat het kwekers steeds duidelijker wordt onderscheidend te moeten zijn ten opzichte van anderen. En dat je als kweker moet weten wat je klant wil en waar kansrijke klanten zitten. Gericht marktonderzoek vanuit je kwekerij, kan enorm helpen om te komen tot een aanpak die je rendement verder verbetert. Je bouwt dan aan een eigen marketingaanpak die 1 op 1 past bij de wensen van de afnemer. Een aanpak die veel verder gaat dan het bieden van goed product.”
Market&Grow onderzoekt kritisch |
Storytelling
Storytelling is een steeds belangrijker wordende component in de aanpak naar je klant. Het achtergrondverhaal van je product of je productlijn wordt steeds crucialer. Immers je moet opvallen tussen alle anderen. En je productlijn moet goed kunnen aansluiten bij de activiteiten op de winkelvloer. De consument wil beleving en heeft behoefte aan goede ideeën. Daarbij is het verwachtingspatroon van een consument in een tuincentrum weer heel anders dan bijvoorbeeld in een supermarkt of bij een bouwmarkt.
Ken je klant, maar zorg ook dat jouw verhaal aansluit bij de wensen van je klant.
Storytelling is een steeds belangrijker wordende component in de aanpak naar je klant. Het achtergrondverhaal van je product of je productlijn wordt steeds crucialer. Immers je moet opvallen tussen alle anderen. En je productlijn moet goed kunnen aansluiten bij de activiteiten op de winkelvloer. De consument wil beleving en heeft behoefte aan goede ideeën. Daarbij is het verwachtingspatroon van een consument in een tuincentrum weer heel anders dan bijvoorbeeld in een supermarkt of bij een bouwmarkt.
Ken je klant, maar zorg ook dat jouw verhaal aansluit bij de wensen van je klant.
Doorzie
je markt en groei!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten